تلفن
تلگرام
اینستاگرام
مدیر فروش داخلی
مدیر بازرگانی
قیر دمیده چیست؟
قیر دمیده چیست؟

قیر دمیده از دمیدن هوای داغ به مازوت به دست می‌آید. در این فرآیند، هوای داغ با دمای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد توسط لوله‌های سوراخ‌دار به محفظه حاوی مازوت دمیده می‌شود. در اثر انجام این فرایند، اتم‌های هیدروژن موجود در مولکول‌های هیدروکربورها، با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود و با تشکیل آب، عمل بسپارش اتفاق می‌افتد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص دارای درجه نفوذ کمتری است، درجه نرمی بیشتری دارد و حساسیت کم تری نسبت به تغییرات دما دارد.

این نوع قیر بیشتر در ساختن ورق‌های پوشش بام، باتری اتومبیل و اندودکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. علامت اختصاری قیر دمیده R مثلاً قیر ۸۰/۲۵ R به معنای قیر دمیده با درجه نرمی ۸۰ و درجه نفوذ ۲۵ می‌باشد .
مواد مورد نیاز جهت ساخت ایزوگام با قیر دمیده: قیر دمیده، پلی آستر، تیشو، لایه آلومینیم ۱۴ الی ۱۶ میکرون، پلاستیک پشت لایه ایزوگام، پودر تالک برای تولید این نوع ایزوگام مازوت وارد برج تقطیر شده و پس از عمل بسپارش، تبدیل به قیر دمیده می‌گردد. لازم به ذکر می‌باشد که قیر دمیده تولید شده نیاز به افزوده شدن هیچ ماده‌ای را ندارد و مستقیماً وارد دستگاه خط تولید ایزوگام می‌گردد.