تلفن
تلگرام
اینستاگرام
مدیر فروش داخلی
مدیر بازرگانی
پلی استر چیست؟
پلی استر چیست؟

پلی استر چیست 

پلی استر یک نوع الیاف مصنوعی بوده که از ترکیب زغال سنگ، هوا، آب و نفت تولید می شود. این ماده در قرن بیستم برای اولین بار در یک آزمایشگاه از واکنش بین اسید و الکل تولید شد. در این واکنش با ترکیب دو یا چند مولکول با هم یک مولکول بزرگتر را ساخته می شود که ساختار آن در طول تکرار می­شود. در ادامه ­ی با خواص و کاربرد­های پلی استر بیشتر آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

خواص این ماده:

الیاف های پلی استر می ­توانند بسیار پایدار ، طویل و قوی باشند.  الیاف این محصول نسبت به پارچه ­های سنتی مانند پنبه مزایای بسیاری دارد. این مواد جاذب رطوبت نیستند اما روغن را جذب می­کنند. این ویژگی باعث می­شود که پارچه­ های پلی استر برای کاربردهای که در تماس با آب و خاک هستند مناسب باشد. علاوه بر این از این مواد برای کاربردهای نسوز نیز استفاده می­شود. این پارچه ­ها به راحتی قابل رنگرزی هستند.

الیاف polyester یک عایق مناسب و غیر آلرژی­زا است، بنابراین از این ماده برای پر کردن بالش، لحاف، و کیسه خواب نیز می‌توان استفاده کرد. این محصول را می ­توان در دو دسته ترموپلاستیک و ترموست تقسیم­ بندی کرد. پلیمرهای ترموپلاستیک خود به polyester آروماتیک خطی (الیاف و فیلم­های پلی ­استر)، الاستومرها (بلوک ­های کوپلی­استر)، polyester  کریستالی مایع، پلاستیک ­های مهندسی،polyester  آلیفاتیک و پلی(آلکانوات های هیدروکسیل) طبقه ­بندی می­ شوند.